Wat is Microsoft Ads?

Microsoft Ads (voorheen Bing Ads) is het advertentieplatform van Microsoft waarmee je kunt adverteren in Bing, de zoekmachine van Microsoft. Deze vorm van adverteren lijkt op Google Ads (voorheen Google AdWords), maar is gericht op een andere zoekmachine, Bing.com. De advertentiemogelijkheden binnen Bing zijn grotendeels gelijk aan die van Google.

Waarom Microsoft Ads?

Als je bezig bent met SEA, richt je je al snel op Google. Maar eigenlijk is het zonde om alleen in die zoekmachine te adverteren, want hoewel veel zoekmachinegebruikers de voorkeur geven aan Google valt er ook op Bing winst te behalen. Ongeveer 4% van zoekmachinegebruikers zoekt via Bing Search - een behoorlijke doelgroep, zeker als je je bedenkt dat het goedkoper is om op Bing te adverteren. Microsoft Ads worden daarnaast niet alleen op Bing gebruikt, maar ook op de zoekmachines van Yahoo en AOL.

Hoe werkt adverteren op Bing?

Microsoft Ads vertoont veel overeenkomsten met Google Ads. Net als bij Google wordt er bijvoorbeeld gebruikgemaakt van een veilingsysteem. Verder zet je via Microsoft Ads een campagne op basis van:

  • Campagnes waarin je zaken regelt zoals het totale budget, biedstrategieën en de targeting;
  • Advertentiegroepen met verschillende advertenties, die allen een vergelijkbaar doel hebben;
  • Zoekwoorden waarbij de gemaakte advertenties worden getriggerd.

Als zoekmachinegebruikers een door jou ingesteld zoekwoord intypen, komt jouw advertentie tevoorschijn. Hoe hoog die advertentie staat, wordt bepaald door een combinatie van je bod en de kwaliteitsscore van je advertentie.

Je bod is de hoeveelheid die je per klik wilt betalen (CPC). De kwaliteitsscore is afhankelijk van hoe jouw advertentie en de landingspagina die aan die ad vasthangt aansluiten op de zoekintentie. Hoe hoger de kwaliteitsscore van je advertentie, hoe groter de kans dat jouw advertentie meteen zichtbaar is als iemand iets opzoekt.

Wat zijn de voordelen van Microsoft Ads?

  • Minder concurrentie dan in Google;
  • Lagere CPC;
  • Bing staat standaard op iedere Windows-computer en -telefoon en veel mensen passen dit niet aan.

Wil jij in Bing adverteren?

Dan heb je allereerst een Microsoft Ads-account nodig. In deze omgeving bouw je je campagnes op en houd je je resultaten bij. Heb je al een Google Ads-account, dan kun je die campagnes omzetten naar een Microsoft Ads-account en zo op dezelfde zoektermen adverteren.

Klinkt dat allemaal erg ingewikkeld? Geen zorgen! Onze specialisten helpen je graag met adverteren op Bing. Neem contact met ons op via ons vaste nummer +31 (0)229 763 561 of stuur een mail naar info@semwerkt.nl

Meer weten?

Neem dan contact met ons op via het directe nummer +31(0)229 763 561
of stuur een e-mail naar info@semwerkt.nl. De experts van Semwerkt staan voor je klaar!