Een nog beter resultaat

Een samenwerking waarin je elkaar voortdurend uitdaagt kan tot ongekende resultaten leiden. Dat bewijst het traject dat we met Houthandelonline zijn aangegaan. Een bedrijf dat overloopt van de ambitie om te groeien: een betere klant kun je je als marketingbureau toch niet wensen? Toen - na een uitzonderlijk goed jaar - de wens kwam om het nóg beter te doen, zagen wij dat dan ook als uitdaging om zelfs die verwachting te overtreffen.

In deze klantcase laten we je zien wat de uitdaging was, hoe we die zijn aangegaan en - uiteraard - of we die tot een goed einde wisten te brengen.

Omzetgroei
70
%
Stijging ROAS
35
%
CPC reductie
10
%
Stijging conversieratio
5
%

Wie is Houthandelonline?

Houthandelonline is dé expert op het gebied van hout en bouwmaterialen, zowel voor particuliere als voor zakelijke klanten. Het bedrijf heen geen fysieke verkooppunten, waardoor het effect van online marketing op de totale omzet goed meetbaar is.

In 2018 hebben we voor hen een omzetgroei van maar liefst 47% gerealiseerd. Natuurlijk wilde Houthandelonline toen meer; zij daagden ons uit om daar in 2019 nog een schepje bovenop te doen. De doelstelling was om de omzet met nog eens 50% te laten groeien.

Het doel

Een uitgekiende strategie is de hoeksteen voor een geslaagde campagne. In dit geval zijn we die strategie begonnen met een kansen inventarisatie. Daarin brachten we de positie van Houthandelonline ten opzichte van de concurrentie in kaart om kansen te signaleren voor een groei van de omzet.

We zagen de grootste kansen aan het begin van de customer journey: de “reis” die iemand aflegt voordat hij of zij een product daadwerkelijk koopt. In dat stadium draait het er vooral om de (potentiële) klant te inspireren en aandacht (awareness) voor het product te creëren. Omdat video bij uitstek een medium is om dat te bereiken, kozen we ervoor om professionele video’s te laten ontwikkelen om een uitgekiende YouTube campagne op te kunnen zetten.

Semwerkt heeft alle kennis en kunde in huis om op alle vlakken invulling te geven aan de online marketing.
Peter Kok - Directeur/Eigenaar Houthandelonline

Budget

Voor de video’s schakelden we de video marketing experts van Devion in. Voor €15.000 maakten zij twee video’s, gericht op de belangrijkste doelgroepen van Houthandelonline. Deze video’s zijn hier te bekijken:

Verder was er voor deze campagne een advertentiebudget van €20.000 per maand beschikbaar, om de video’s te promoten in YouTube.

Een flink budget dus, maar wij waren ervan overtuigd dat dit zich dubbel en dwars terug zou verdienen.

Meer weten over deze case? Neem dan contact op met:

Sun Walenkamp

Contact opnemen