Hoe Brenda Kookt één van de best bezochte foodblogs van Nederland werd

Sla er de mening van de gemiddelde online marketing goeroe op na en hij zal je vertellen dat de markt voor food-en receptenblogs inmiddels rijkelijk verzadigd is. Die blogs schoten de afgelopen jaren namelijk als paddenstoelen uit de grond. Daardoor is het daar nu dringen om gezien te worden. Dat geldt zelfs voor de spreekwoordelijke krenten in de pap; de longtail zoekwoorden waar doorgaans minder concurrentie voor is.

Toch is niets onmogelijk met inzet van de juiste SEO-campagne. In de afgelopen twee jaar mochten wij Brenda Kookt helpen om de top 3 van meest bezochte foodblogs van Nederland te bestormen. Met succes!

Organisch verkeer
76
%
Toename SEO visibility (Searchmetrics)
300
%
Toename bezoekers
3000000
+
De top 5 behaald van meest invloedrijke foodblogs
5

Wie is Brenda Kookt?

Brenda Kookt is het platform van Brenda Hoff, waar zij recepten deelt voor maaltijden die je binnen een half uur op tafel kunt hebben. Ideaal voor mensen met weinig tijd dus. Maar, dan moet je natuurlijk nog wel gevonden worden door die doelgroep. Een uitdaging.Want wie weinig tijd heeft, gaat niet eindeloos grasduinen in Google op zoek naar dat ene perfecte foodblog. Die wil snel resultaat. Het was dus zaak om op meer termen bovenaan te komen in Google om de ambitieuze doelstellingen te behalen die Brenda voor haar platform had.

Een beetje van jezelf en een beetje van Semwerkt

Zoals ieder SEO-traject, begon ook onze samenwerking met Brenda Kookt met de nodige technische verbeteringen. Zo werden onder meer de snelheid van de website en de interne structuur geoptimaliseerd. Dit alles in nauw contact met Brenda: “Er is een fijn contact. Ik krijg vaak snel reactie en duidelijke uitleg. Het is erg technisch allemaal. Toch was het allemaal heel helder, heel inzichtelijk wat we gingen doen en waarom we het gingen doen…...dat vind ik heel fijn.” ~ Brenda Hoff. Voor ons ziet wat Brenda in de keuken voor elkaar krijgt er juist weer erg technisch uit, juist daarom geloven wij voor ieder SEO-traject in de nauwe samenwerking met onze opdrachtgever. Brenda's expertise in de branche en die van Semwerkt over hoe je die kennis vindbaar maakt, zijn de perfecte mix voor succes. In het vervolg van het traject hebben wij daarom Brenda geadviseerd bij het schrijven rondom bepaalde zoekwoorden met goede potentie voor Google. Zo kon zij vanuit haar kennis en ervaring de best mogelijke blogs schrijven, gericht op zoekwoorden waarvan wij zagen dat erop gescoord kon worden. Met linkbuilding zorgden we ervoor dat de door Brenda geschreven artikelen de vindbaarheid kregen die ze verdienden.

Semwerkt spreekt duidelijke en begrijpelijke taal. Samen met de korte lijnen en betrokkenheid zorgt dit voor een hele fijne samenwerking
Brenda Hoff - Eigenaar & oprichtster Brenda Kookt

De resultaten

Inmiddels zijn we twee jaar verder sinds de samenwerking tussen Semwerkt en Brenda Kookt begon. In die tijd is het organische verkeer beide jaren op rij verdubbeld. Dat komt neer op zo’n 3 miljoen extra organische bezoekers in de afgelopen twee jaar! Organisch verkeer vanuit Google is met afstand de belangrijkste verkeersbron voor Brenda Kookt geworden. Ruim 75% van de bezoekers komt via de gratis zoekresultaten op de site terecht.Maar het mooiste resultaat is dat Brenda Kookt inmiddels behoort tot de top 3 van meest bezochte foodblogs van Nederland. Aan iedereen die zegt dat het vrijwel onmogelijk is om nog een plek te veroveren in de markt voor food-en-recepten blogs: eat your heart out. Met de juiste strategie kan alles. Ben jij gaan watertanden van dit succesverhaal en wil je dit ook voor jouw bedrijf? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een (gratis en vrijblijvend) oriënterend gesprek. Daarin bespreken we hoe Semwerkt ervoor kan zorgen dat ook jij beter door je doelgroep gevonden wordt.

Meer weten over deze case? Neem dan contact op met:

Robbert Rosdorff

Contact opnemen