Met 8 andere bureaus lanceert Semwerkt het eerste keurmerk voor Nederlandse online marketingbureaus!

Onze klanten weten dat hun online succes bij ons voorop staat en dat we voortdurend bezig zijn met het signaleren van kansen voor verbetering en optimalisatie.

Helaas geldt dat niet voor iedereen die zichzelf online marketeer noemt. Iedereen met een internetaansluiting kan zichzelf op die manier aanbieden. Er zijn zelfs complete cursussen die beloven je in een paar dagen te leren om je eigen online marketing bureau te runnen.

Het gevolg is dat er steeds meer bedrijfjes en bedrijven komen die het helemaal niet zo belangrijk vinden dat ze goede resultaten halen voor hun klanten, zolang ze maar elke maand een factuur kunnen sturen. Vaak maken die bedrijven schaamteloos misbruik van bedrijven en ondernemers. Dat kwam eerder dit jaar pijnlijk aan het licht met deze uitzending van Boos, waarin Tim Hofman drie gedupeerden van zo’n digitale oplichter bijstaat.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple

Tijd voor een keurmerk!

NVM, Bouwgarant, Bovag: stuk voorstuk zijn het begrippen geworden die staan voor kwaliteit onder makelaars, aannemers en autohandelaren en – reparateurs. Omdat je juist bij het kopen of verbouwen van een huis (of een auto) wel wat zekerheid kunt gebruiken.

Datzelfde gevoel van zekerheid gaan we nu ook creëren bij het uitbesteden van online marketing aan een bureau, om te voorkomen dat bedrijven hun kostbare marketingbudgetten in handen geven van bedrijven zoals in de uitzending van Boos.

Met acht andere toonaangevende online marketingbureaus – verspreid door heel Nederland – lanceren wij daarom vandaag het OnlineMarketing.nl keurmerk. Ons belangrijkste doel is om onze mooie branche eerlijker en transparanter te maken en eraan bij te dragen dat alle ondernemers van Nederland de écht potentie van een goede online marketingstrategie mogen ervaren.

Initiatiefnemers en vervolg

Het keurmerk is een initiatief van Semwerkt (Hoorn), NeoSEM (Barneveld), DoubleSmart (Gouda), Maatwerk Online (Rotterdam), Leadrs (Breda), iClicks (Lelystad), Endeavour (Haarlem), Increase (Amersfoort), en Olifant Media (Leiden).

Al deze bureaus haalden eerder dit jaar – net als in voorbije edities – de Emerce100, een marktonderzoek naar de beste e-business bedrijven. In 2018 waren we gezamenlijk te gast op het Google Elevator Programma voor veelbelovende digital agencies, waarna er altijd contact is onderhouden. Nu was de tijd dus rijp om de handen ineen te slaan.

We zijn dit initiatief begonnen met negen bureaus die zich in willen zetten voor een kwalitatieve, overzichtelijke en toegankelijke online marketing branche. Uiteraard nodigen we andere bureaus die zich kunnen vinden in deze missie en onze erecode van harte uit zich ook aan te melden. Dat kan met een mailtje naar: keurmerk@onlinemarketing.nl. De komende periode gaan we gebruiken om o.a. de naamsbekendheid van het keurmerk te promoten en aanmeldingen (op volgorde van ontvangst) te beoordelen.