Google Ads update: Leadinformatieformulier

Recent is Google begonnen met een test om via advertenties in Google leadinformatie te gaan genereren. Dit doen zij via de leadinformatieextentie in Google Ads. Hoe deze extensie werkt leg ik uit in dit blog.

In Google Ads kennen we al de verschillende extensies zoals de sitelink extensie, de highlightextensie en de oproepextensie. Sinds kort heeft Google hier de leadinformatieextensie aan toegevoegd.

De leadinformatieextensie is ontworpen om potentiële klanten op een aantrekkelijke en laagdrempelige manier toegang te geven tot een leadformulier.

In bovenstaande screenshots is een voorbeeld te zien van een advertentie (afbeelding links) waarin een offerte aangevraagd kan worden. Indien je op de extensie klikt, komt de bezoeker bij het formulier terecht (afbeelding midden). Na het invullen van de gegevens krijgt de bezoeker een bedankpagina (afbeelding rechts).

De verzamelde gegevens kunnen handmatig worden gedownload of via een webhook direct naar een CRM pakket gestuurd worden.

Vanzelfsprekend hebben we bij Semwerkt deze extensie ingezet bij verschillende accounts om te testen of dit conversieverhogend werkt.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple