Waarom moeten wij de NHN Business Awards winnen?


13 maart 2020. Vanwege corona moesten alle bedrijven dicht. Ons personeel moest ineens thuis werken. Binnen anderhalf uur was iedereen online en had de een een nog mooiere thuiswerkplaas gecreëerd dan de ander.

Eerlijk gezegd had ik aanvankelijk mijn twijfels. Maar al gauw bleek dat de kwaliteit van hun werk er totaal niet onder leed. Zij voelden aan dat we hen vertrouwden en dat gaven ze dubbel en dwars terug. Vanwege de pandemie ontwikkelden wij een strategie om deze onbekende omstandigheden het hoofd te bieden. We zagen dat voor nogal wat klanten, actief in horeca en toerisme, direct in problemen kwamen. In die situatie dachten wij niet in contracten maar wilden wij samen overleven. We braken hun contracten open en werkten soms gratis of verrichtten extra werkzaamheden. Op die manier hielpen wij elkaar. Daarnaast startten we met twintig ondernemers uit de regio de actie Doneereenmondkapje om de zorg te ondersteunen:
https://bit.ly/3incGQv.

In dezelfde periode heb ik ook enkele meubelbedrijven opgericht. Eén daarvan heet www.mangohoutonline.nl. Daarmee realiseerden we in tien maanden een omzet van ruim 3.4 miljoen netto. Werknemers en klanten worden je waardevolste ambassadeurs als je hen humaan behandelt. Semwerkt behoort tot de snelst groeiende Nederlandse bedrijven. Voorts zijn we dit jaar uitgeroepen tot het op één na beste online marketingbedrijf. Je ziet het: ondernemen met je hart betaalt.