Demand Gen

Wil je potentiële klanten bereiken nog voordat ze actief zoeken naar jouw product of dienst? Met Demand Gen-campagnes toon je visueel aantrekkelijke advertenties op YouTube, Gmail en Google Discover. Zo vergroot je niet alleen je merkbekendheid, maar stimuleer je ook meer interactie en betrokkenheid.
25%

Hogere betrokkenheid

60%

Verbeterde merkbekendheid

Martijn zit op blauwe Semwerkt trap (transparante achtergrond)

Wat is Demand Gen eigenlijk?

Demand Gen is geen programma of tool, maar een campagnetype en strategie die je inzet binnen Google Ads. Het is gericht op het creëren van vraag naar je product of dienst. Je bouwt er stap voor stap het bewustzijn en interesse van je doelgroep mee op, zodat die mensen uiteindelijk klanten worden.

Demand Gen draait niet alleen om directe verkoop. Je begeleidt leads in principe tijdens hun hele klantreis. Dit doe je op verschillende manieren, zoals met:

→ Afbeeldingen (zoals bij Display Ads)
→ Carrousels (meerdere afbeeldingen die gebruikers kunnen swipen)
→ Video’s (YouTube Shorts en YouTube In-Stream)

Waar worden de advertenties getoond?

→ YouTube (Home feed, Shorts, Watch Next, en In-Stream)
→ Google Discover
→ Gmail

Vraag direct meer informatie aan

 

 

Demand Gen-campagnes zijn ideaal als je

Je merkbekendheid wilt laten groeien en nieuwe doelgroepen wilt bereiken.
Visueel aantrekkelijke producten of diensten biedt, die zich goed lenen voor beeld en video.
Je bestaande Google Ads-strategie wilt uitbreiden en versterken.

Waarom zijn Demand Gen-campagnes belangrijk voor je online marketingstrategie?

Misschien herken je dit: je advertenties leveren weinig engagement op, je weet niet hoe je je merkverhaal krachtig in beeld brengt of je huidige Discovery-campagnes presteren ondermaats. Je bent niet de enige. Veel bedrijven worstelen namelijk met dezelfde uitdagingen.

Demand Gen-campagnes bieden de oplossing. Dankzij AI-gestuurde targeting bereik je de juiste doelgroep op het juiste moment, lang voordat die zelf op zoek gaat. Dit betekent meer impact, een groter bereik en betere resultaten.

Welke targeting-opties biedt een Demand Gen-campagne?

1

Lookalike doelgroepen

Hiermee vind je mensen die qua interesses en gedrag op je bestaande klanten lijken.

2

Aangepaste segmenten

Hiermee target je gebruikers op basis van hun zoekgedrag en interesses.

3

Websitebezoekers

Hiermee retarget je mensen die eerder je website hebben bezocht. Retargetten betekent dat je mensen opnieuw benadert.

Semwerkt weet onvoorstelbaar veel van online marketing
Rimmer Stumpel Directeur Projectinrichter
346%

Stijging organische zichtbaarheid

23%

Stijging offerteaanvragen

Het lijkt helemaal vanzelf te gaan, als je Semwerkt inschakelt, ’t is bijna eng …
Directeur Woodcomposiet
300%

Toename ROAS

30%

CPC vermindering

Semwerkt heeft ervoor gezorgd dat we gelijk gas konden geven.
Erik Kool Eigenaar BBQ Outside
65%

Meer conversies

3x

Meer omzet

Wat zijn de voordelen van Demand Gen-campagnes?

Wil jij Demand Gen inzetten als onderdeel van je volledige online marketingcampagne? Dat heeft verschillende voordelen:

Bereik de juiste doelgroep op de juiste plekken

In plaats van te wachten tot iemand actief naar je bedrijf zoekt, toon je je advertenties waar potentiële klanten dagelijks actief zijn: op YouTube, Gmail en Google Discover. Dit helpt je om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen bij mensen die er wél interesse in hebben, maar nog niet specifiek naar je zoeken.

Meer impact met visuele advertenties

Beeld en video trekken de aandacht. Demand Gen-campagnes maken gebruik van maximaal vijf verschillende visuals per campagne, zodat je jouw product of dienst overtuigend presenteert.

Slimmere targeting door AI

De AI-technologie van Google leert van je bestaande klanten en toont je advertenties aan gebruikers met vergelijkbare kenmerken en interesses. Zo bereik je precies de mensen die het meest waarschijnlijk zullen converteren.

Flexibel en doelgericht

Of je nu werkt aan merkbekendheid, websiteverkeer of conversies: je past Demand Gen aan jouw marketingdoelen aan. De campagnes zijn bovendien perfect te combineren met je bestaande zoekadvertenties en Performance Max, zodat je marketingstrategie nóg krachtiger wordt.