Sharing is Caring – Semwerkt & NeoSEM bundelen hun krachten

Stel je eens voor: Je geeft volledige openheid van zaken, een inkijkje in je klantenbestand en inzage in alle lopende campagnes op het gebied van SEA, SEO en Social advertising. Zou je dit allemaal toestaan aan een concurrerend bureau? Nee? Semwerkt en NeoSEM deden dat wel. Hierbij ons verslag hoe deze unieke samenwerking ontstond en een vervolg kreeg.

Voorbeeld betaalde advertentie Apple

Het idee

Het eerste idee van deze samenwerking is ontstaan tijdens het Google Elevator Program van Google. Hoe gaaf zou het zijn om elkaar te versterken in plaats van in elkaars vaarwater te zitten, vroegen Sun Walenkamp (Semwerkt) en Jason Wu (NeoSEM) zich af. De eerste aanzet tot de NeoSEMwerktdag was geboren.
In de weken na het Google Elevator Program werden er plannen gesmeed. Hoe kunnen we zoveel mogelijk uit deze dag halen? De agenda’s werden naast elkaar gelegd en een datum werd vastgelegd. De eerste editie van de NeoSEMwerktdag was een feit!

De uitvoering

Op 7 maart was het zover. De eerste editie van de NeoSEMwerktdag vond plaats op het kantoor van Semwerkt. Vanuit NeoSEM ontvingen wij een team dat bestond uit SEA specialisten, SEO specialisten en specialisten op het gebied van Social advertising.

Tijdens deze dag was het doel om zoveel mogelijk van en met elkaar te leren. Het eerste deel van de dag bestond voornamelijk uit elkaar leren kennen en bespreken waar we als team tegenaan lopen.
Doordat iedereen zo open en eerlijk over alles sprak, ontstonden er goede inhoudelijke discussies, waar beide teams veel inspiratie uit hebben gehaald.

Uiteraard kan de boog niet een hele dag gespannen staan en is er een ontspannend, maar wel competitief element toegevoegd aan het programma. Namelijk een uurtje opgesloten worden in een escape-room.
Vanzelfsprekend waren de teams snel samengesteld. Het is niet moeilijk te raden dat het ging tussen team SEA & team SEO.
Na een klein uur (57:35 om precies te zijn) bleek team SEA meer analytisch ingericht en meldde zich bij de uitgang van de escaperoom. Van team SEO hebben we tot op dit moment nog niks vernomen 🙂

Na dit uurtje ontspanning ging de dag verder met het tweede gedeelte van deze dag. Zo bestonden de onderwerpen voor SEO voornamelijk uit onderwerpen als techniek, linkbuilding en content. Team SEA sprak over onderwerpen als doelgroepen, automatische biedstrategieën, feed-managementsystemen en het inrichten hiervan om op verschillende marketplaces te gaan adverteren.

De afsluiting

Uiteraard lieten we onze gasten niet met een lege maag terug naar Barneveld vertrekken. Om de dag af te sluiten, schoven wij aan bij Madame Cheung, een Aziatisch restaurant in Hoorn (en als ik voor mezelf spreek, een van de betere restaurants waar ik heb gegeten). Tijdens een heerlijke maaltijd konden we de dag nog eens doornemen. Ook tijdens de avonduren was de klik tussen onze beide teams meer dan aanwezig, gezien het feit dat er veel werd gepraat en gelachen.

Het vervolg

En hoe nu verder, vraag je je af. De eerste NeoSEMwerktdag is een dusdanig succes gebleken (we kregen hiervoor zelfs de complimenten van Google), dat deze dag absoluut een vervolg gaat krijgen.

We houden jullie op de hoogte!