Case: Francecomfort scoort op vindbaarheid ‘vakantiepark Frankrijk’

Mooie resultaten boeken voor klanten, dat is waar Semwerkt voor staat. Tot onze verrassing werd vandaag deze heerlijke taart bij ons bezorgd! Lees hier alles over de case van Francecomfort. 

Goed organisch gevonden worden in Google op de zoekterm ‘vakantiepark Frankrijk‘ in Nederland en in België, dat was doelstelling nummer één. Door de populariteit en vindbaarheid van de website te vergroten is het gelukt om Francecomfort op goede posities in de zoekresultaten te krijgen. Niet alleen voor de zoekterm ‘vakantiepark Frankrijk’, maar ook voor de overige parken die Francecomfort rijk is.

Het project

FranceComfort is gespecialiseerd in de verhuur en beheer van luxere vakantiewoningen in het zuiden en zuidwesten van Frankrijk.Via de website is er de mogelijkheid om een vakantiehuis te boeken op één van de zeven verschillende vakantieparken.

“Al jarenlang een goede relatie met Semwerkt! Prima persoonlijk contact, adequate reactie op voorstellen en suggesties. Maar het belangrijkste: een gestage groei in de ranking over een breed front!”

 

Zo zijn we te werk gegaan

Uit de analyse van de huidige status van de website werd duidelijk dat er op verschillende vlakken verbetering kon worden behaald. Zowel op technisch vlak als de content van de website.

SEO

Op technisch vlak was de website in laadtijd erg langzaam, dit kan ervoor zorgen dat de bezoeker het websitebezoek onaangenaam ervaart. En dus, de website verlaat. Goede content, waaronder unieke teksten, zijn belangrijk om goed gevonden te worden. Onze tekstschrijver is aan de slag gegaan om de site hiervan te voorzien. Daarnaast hebben we gewerkt aan de populariteit van de site door middel van linkbuilding.

Resultaten

Dit zijn de resultaten die er behaald zijn gezien tussen 2016 en 2017:

  • Groei in opbrengst door organisch verkeer 40%
  • Stijging in het aantal bezoekers die een vakantie boeken 23%
  • Hoeveelheid vakanties die er meer zijn verkocht dan voorgaand jaar 23%