AdWords ondergaat gedaanteverwisseling: Google Ads

Met de achterliggende visie om het adverteren toegankelijker te maken, is het nieuwe Google Ads gelanceerd. Bijna 18 jaar geleden verschenen de eerste advertenties op Google. En nu is het tijd voor rebranding: Google Adwords is per heden Google Ads. 

Een nieuw logo, een nieuwe interface en een opgefrist helpcentrum moeten voor een nog betere en vooral sneller ervaring zorgen in Google Ads. Rond het jaar 2000 konden we ons nog nauwelijks voorstellen dat iedereen straks met een mobiel in de hand door het leven zou gaan. Maar nu is het de standaard. De mogelijkheden in kanalen, schermen en apparaten is dusdanig uitgebreid dat mensen via veel meer wegen te bereiken zijn.

Terug naar de basis
In de loop der jaren is Google steeds ingesprongen op de nieuwe ontwikkelingen. Er kwamen nieuwe advertentieproducten, advertentieformaten veranderden en er kwamen nieuwe meetmethoden bij om de resultaten te analyseren. Uiteindelijk een best complex geheel om als adverteerder of bedrijf je weg te banen in de verschillende opties die je kunt kiezen om je campagne op poten te zetten.

Met de intrede van Google Ads, ligt de nadruk op het simpeler en toegankelijker maken van de advertentiemogelijkheden. Machine-learning en de introductie van het nieuwe campagne-type ‘smart campaigns’ zijn daar onderdeel van.